dissabte, 15 d’octubre del 2011

ART EDUCACIÓ INFANTIL

He estat a Vinaròs impartint un curs al voltant dels tallers d'art a l'E. Infantil.

En aquest curs no he tractat d’exposar un programa, ni de donar receptes, Es tracta, simplement, d’explicar un procés de treball alternatiu,, relacionat amb l’art, passant de puntetes pels altres llenguatges, que pot servir tant als mestres, com als infants i les famílies.

Cadascú ha de trobar la manera concreta i seua d’aplicar-ho a l’aula (si ho desitja) i de canviar-ho ( es necessari ) . Tenint sempre en compte que cada vegada trobarem diferents maneres de fer i estar a l’escola, què ens marca aquest món canviant en el que estem ací i ara.

“També l'estètica ( un tema que és difícil de definir ) és un esdeveniment que perseguim per tots els mitjans. De vegades amb sort i altres no.
Crec que hi ha proves d'això en la cura de l'ambient, de mobiliari, dels objectes, dels llocs d'activitat, d'escolta i de la documentació de processos i productes dels nens, que són com aquests “espais de meditació” i de llibertat que tractem de preservar: alguna cosa que va més enllà de la mera funció visible. Estem convençuts que existeix una estètica del coneixement, abans que un coneixement estètic.

En un primer moment, totes les propostes parteixen de l’activitat instintiva i espontània dels infants davant dels materials que els oferim i tenen al seu abast.

En totes les suggerències que es fan als infants:

L’activitat mental va precedida per una activitat manipulativa, sensorial i d'experimentació.
S’afavoreixen diverses maneres d'intervenció de l’adult: suggerida, lliure, assistida, proposada pel grup…
Contenen tota mena d’agrupació dels infants: col.lectives, petit grup i individuals
Una proposta:
Diferents tipus de papers, formes , fer una composició lliure.
Després : observar i conversar al voltant del que ha sorgit...