dilluns, 30 de maig del 2011

EL FUTUR DE LA NOSTRA LLENGUA?




La Generalitat valenciana es carrega l'ensenyament en valencià
Font de Mora, conseller d'Educació, assegura que les línies educatives diferenciades en castellà i valencià se suprimiran el 2012 i només hi haurà una sola línia · Hi haurà un mínim de 33% de classes en valencià i en castellà.

La Generalitat valenciana suprimirà les línies educatives diferenciades en castellà i en valencià i remodelarà tot l'actual model d'ensenyament valencià.

Ho ha anunciat aquest dilluns el conseller d'Educació del govern valencià, Alejandro Font de Mora, que ha confirmat que el 2012 se suprimiran totes les línies diferenciades per tal de deixar-ne una de sola, fet que implica a la pràctica la desaparició d'escoles amb el català com a llengua vehicular. El conseller també ha anunciat que a partir del curs vinent s'unificaran valencià i castellà al 50% en totes les classes. Segons les dades que ha donat Font de Mora, a l'única línia que quedarà a l'ensenyament públic valencià hi haurà sempre com a mínim un 33% de les classes en valencià i en castellà, mentre que l'anglès no superarà tampoc el 33%.


Escola Valenciana ja ha anunciat que si això tira endavant "ens hi trobaran de front".
Escola Valenciana ha criticat amb duresa l'anunci que ha fet aquest dilluns el conseller d'Educació de la Generalitat valenciana, Alejandro Font de Mora, de suprimir les línies en valencià i substituir-les per una única línia d'ensenyament. Segons el director de l'entitat, Vicent Moreno, això suposa "una agressió al futur de la llengua" i constitueix "un atac frontal al plurilingüisme i la qualitat de l'ensenyament de qualitat". L'entitat critica que en nom del plurilingüisme se suprimisquen els programes que millors resultats han donat en coneixement de llengües i s'aposte per "un sistema no avaluat que no respon a cap criteri pedagògic i se situa justament al contrari de l'opinió dels experts. Aquest model proposat és una greu equivocació perquè els alumnes no dominaran les tres llengües".


Escola Valenciana fa una crida a la resposta per part del sector educatiu i de la societat valenciana en general per "demostrar que volem un sistema educatiu valencià de qualitat i un futur d'oportunitats per les generacions que venen".

JORNADA IN-FÀN-CI-A

Jornada 9 de juliolCosmoCaixa - Barcelona Isaac Newton, 26

"Quina pedagogia per a l'educació infantil d'avui?
Passat i pressent, teoria i pràctica: un diàleg per a una construcció continuada.

La pedagogia per als més petits té una llarga tradició i història al nostre país. En aquest aspecte, com en molts altres de la vida social i cultural, trobem clars i obscurs, períodes de progrés i altres de recessió. La història gairebé mai no segueix un procés lineal, potser és per aquesta trajectòria d'alts i baixos que en aquesta Jornada proposem un diàleg sobre quina pedagogia per a l'educació infantil d'avui, per poder seguir construint-la cada dia a l'escola
09,30 a 10.00h Lliurament de material
10,00 a 10,15h Benvinguda
10,15 a 11,30h Quina experiència educativa caldria oferir als infants de 0 a 6 anys? Tulia Mussatti, investigadora, Istituto di Scienze e Tecnologie della Cognizione del CNR, Roma (Itàlia) 11,30 a 12,15h Esmorzar
12,15 a 14,00h Conversa: Quins espais i quins temps per acollir les múltiples capacitats dels infants? Gino Ferri, mestre, Emilia Romagna (Itàlia) i David Altimir,mestre14.00 a 16.00h Dinar16,00 a 17,45h Conversa: De l'observació a la interpretació. Aprendre a comprendre els processos cognitius, emotius i socials dels infants. Antònia Ferrari, mestra, Reggio Emilia (Itàlia) i Montse Benlloch,professora, Departament de Psicologia. Facultat d'Educació de l'UVic (Catalunya)
17,45 a 19,00h Conferència: Teixir per donar visibilitat a l'acció creativa dels infants. Mara Davoli, atelierista, Reggio Emília (Itàlia)
19,00 h Cloenda






Ja ha sortit el número 180 d'Infància...


Hi trobareu els articles:


"Escoltar i parlar, i tornar a escoltar i tornar a parlar..." de Montserrat Fons;


"L'entorn, font de coneixements" de Carme Cols;


"Família i escola comparteixen: un final de jornada esplèndid" de Josepa Gómez,


"La conversa: parlem-ne" d'Elisabet Abeyà,


"L'avorriment, element personalitzador" de Joan Ripoll


El conte curt "La bruixa que es va enamorar d'Elisabet Abeyà", i una entrevista amb la psicòloga de la Universitat de Berkeley Alison Gopnik, entre d'altres col·laboracions.


Trobareu més informació a l'apartat de publicacions de la web.

46a ESCOLA D'ESTIU DE ROSA SENSAT




46a Escola d'Estiu, del 4 al 15 de juliol al Campus Mundet


La 46a edició de l'Escola d'Estiu de Rosa Sensat d'enguany girarà entorn del tema general "Aprendre a ensenyar a aprendre", amb la voluntat d'aportar als mestres i professors les metodologies, les eines i les estratègies necessàries per fer atractiu tot allò que als infants i joves els cal aprendre.

És previst que participin a l'Escola el ministre d'Educació, Ángel Gabilondo, i la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau.

L'Escola tindrà lloc del 4 al 15 de juliol al Campus Mundet de Barcelona (pg. de la Vall d'Hebron, 171); tot i així, els dies 1 i 2 de juliol tindrà lloc a la seu de Rosa Sensat el debat "Refer l'escola", en el qual s'analitzaran els referents pedagògics per repensar l'escola des de les necessitats dels infants, i el dissabte 9 de juliol, al CosmoCaixa, hi haurà una jornada de reflexió dedicada a debatre la pedagogia per a l'educació infantil avui.

Entre les qüestions del tema general que es debatran enguany a l'Escola d'Estiu podem destacar la formació de mestres i professors, reflexions sobre l'educació i el seu futur, l'escola de l'aprenentatge, i l'art d'ensenyar.

A més del Tema General, a l'Escola també es podrà reflexionar de forma concreta sobre nombroses qüestions referents a les etapes d'educació infantil i primària, com per exemple "Créixer junts el primer any de vida", "La resiliència a l'escola bressol", "La dansa i l'expressió corporal amb infants de 3-6 anys", "Projectes per a la convivència intercultural a primària" i "La festa, nexe entre cultures", entre moltes altres temàtiques.

L'edició d'enguany de l'escola compta amb 168 cursos diferents, a més del Tema General, 238 professors i 3.198 hores lectives.

Des de fa 46 anys, l'Escola d'Estiu de Rosa Sensat és un referent pedagògic i formatiu per als mestres i professors de Catalunya, i la que compta amb una participació més elevada.

En l'edició de l'any passat van assistir-hi més de 1.500 persones.

Podeu consultar el programa:


Dates de matriculació

Socis i sòcies: fins al 15 de juny

No socis / no sòcies: fins al 15 de juny

Estudiants: de l'1 al 15 de juny

El dia 29 de juny s'obrirà de nou la matrícula per als cursos en què quedin places