L´aproximació del xiquet i xiqueta a les formes geomètriques no té sentit si no s´inscriu en un contexte de joc, en la realització d´algún projecte ( construccions, escultures, fer un poble, torres…) o al voltant d´activitats significatives per a ells i elles.
Els infants tenen la necessitat d´iniciar-se en el món geomètric a partir de la vivenciació, de la manipulació d´objectes reals i tridimensionals, buscant les diferents relacions entre ells, creant situacions didàctiques amb sentit ple i amb sentit matemàtic.
Els infants tenen la necessitat d´iniciar-se en el món geomètric a partir de la vivenciació, de la manipulació d´objectes reals i tridimensionals, buscant les diferents relacions entre ells, creant situacions didàctiques amb sentit ple i amb sentit matemàtic.
“ El xiquet està inmers en una realitat tridimensional i per aquest motiu les seues experiències geomètriques naturals naixen del contacte amb objectes de tres dimensions. Per aquest motiu es convenient escollir entre els objectes els primers models de figures geomètriques per a que els xiquets les observen, manipulen i experimenten amb ells i després amb pasos graduals els conduirem fins a l´observació de les figures planes.” Institut Piemont
Després d´observar les ombres , jugar amb els materials i cossos, ( diferents activitats i tallers) dibuixen i verbalitzen allò que conèixen...( 3 anys)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada