dijous, 11 de novembre del 2010
CASTANYES
Ací a la Safor, no hi ha castanyers, així que tenen que vindre de fora.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjbKAUgghMeVAew3oyBB5SOMwoRByMH-sBtWh1-i_UdESa1XbAYNP4LvxbvpDyruOqmEIqZD54AE3drEcA7grmZzPNHFYJrx_2jcji7UQ5cyrK-GxFkunu9aYiGk6JtXjXVAKuIwYx5I67e/s200/P1070690.JPG)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEih0r23L7jk58FBJ31gtwt6ClPbFIMl1b_NK0Cx_C9ZTfsyQM9-U92xKG0-Zfeusjr8cNnIVFVipE4Lxsug3-455ofB18kKQCNnpuOH0U-oJnY220lhARRQnG22CnaFgChjIDXDvzzP3vTx/s200/P1070691.JPG)
Avuí Diego ens ha portat castanyes de "Casas Grandes". Ens explica que ha anat a la muntanya i han agafat castanyes.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhgHF_yeLt9W2IGnDtjCw0Md6bVApZ86fLo671k0DnB8JNUpNrpiotNVm1K3H4HYJUfczMqaxH00FCQLwQyvHU0NL3gEeStfKyc8zko1jlMb5CtsvSTspXuKZ1KR_GMk1dmGv9aKzJyjop7/s200/Copia+de+P1070659.JPG)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgg3ks0btwo3umhDUiLM0DCvx6Ao2SM2IvbPYY2zp9z-sQc6AysZM0P59ltoQ-sYluhTXfiu2iX3MJn7OcXiImogXznNpm5Ph9NlrLEIa460I9wkkZimlVs3cFCHd69FF0rwqvU0ievfW1j/s200/P1070662.JPG)
Veiem que estan envoltades de punxes, com un erçó, ens explica Diego. després s'obri l'eriçó i cauen a terra d'on s'agafen.
Veiem que estan envoltades de punxes, com un erçó, ens explica Diego. després s'obri l'eriçó i cauen a terra d'on s'agafen.
Obrim una i veiem com és per dins. Les tastem.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjJdmTvhRog_klXYarDO-QVYZ2w0NlvR2y400P9v_n6NDDw0ZYgvIIDZfxINhQVVPUU1UJtHHj9EYdWwS6u3uOWdJcmG3kqeRoXzFjiF8YaxIgrrc8p905xveBH_mYeEacPiJJNQAyiuzQ6/s200/P1070661.JPG)
Podem fer-les al foc, ens diu Diego (estan més bones) i menjar-les.
Podem fer-les al foc, ens diu Diego (estan més bones) i menjar-les.
Així que envie a l'encarregat d'avuí i pregunta a la cuina si podem torrar castanyes.
Verónica, la cuinera diu que demà pel matí les podrem fer.
Eugenia (l'ajudant de la cuinera) diu que ens portarà una paella per fer-les.
Així que ara veurem com es poden pesar les castanyes. I van aprenent pque per mesurar el pes tenim que parlar de grams i kilos.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjG4Tx89mCSFPJUS18kqa9QLJqug14gjt2QYuqp6wa241bMEed_nA94aDu1B85RfysFsW44uLp6mD0eBTZooCHzjJ1FeaNhqZt7ftpG5IMn1XWQdZ4UvFMXl8W7cL80dGuVR5-DpRgMMTuD/s200/P1070663.JPG)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiEjmkq7VDX88L7L5uai2q24YD-eAy12aUI5QAksw9dqBmNmUiPeNFO6Zk6ayANqpqv3HCYDVI6G4qxg-bV_2HINyZiVBPAiUo6uFicB1Nt0fORl_KLlIk7qpbEGH7N9Gw6cnvwDusPrwuT/s200/P1070664.JPG)
Diego té que pesar 1/2 Kl. Són moltes castanyes.
Així que ara veurem com es poden pesar les castanyes. I van aprenent pque per mesurar el pes tenim que parlar de grams i kilos.
Diego té que pesar 1/2 Kl. Són moltes castanyes.
L'endemà preparem les castanyes com ens ha dit Eugenia, fent un tall perque no exploten.
Un altra activitat de matemàtiques:
Diego té de comptar i repartir les castanyes per les taules. Cinc xiquets per taula, cinc castanyes per safata.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgieno7BaKCMV7_x6OvLKEDJdd7QE-4dqtTS1YqeFchz_xaHtP2HiZI_4qjtqoMmjDbMv5LWH800fKipufk_MS-XkP7h2GNSdjbU5ROXtJ2Dgym0RgkW2lb6yyhBbEserKKHWktC4vcyKHt/s200/P1070704.JPG)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEidAb8IaVLttT9Xd3iJvm0Rubua4zh2njhZ02nLYZEXuJeOBW4m0edLehb8JEMi679izeFHwc-p6xhZoAYXecoS2Vsodwqc1-7g0INkISB7ppujGJ9MMd8qLegn0akKIQqkSawuoQWaBL_W/s200/Copia+de+P1070706.JPG)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg7Wm4JWUhA1lxjI8Amggp7YfWiWvHDm4TJDBTEnaaO08yL_9FQdC4CxZDOnjtAqxnKbOD59f4eWnL-5Jw-I_2AoEfeV_khEf2i04Do-G1ErbXyKIQlc0PqpwfZFFcPUeEnj5sAtpz0h4gd/s200/P1070711.JPG)
En tornar del pati dibuixen l'activitat i escriuen el nom d'Eugenia
MANDARINES
Ja és temporada de mandarines i comencen a arribar a l'aula.
27-10-2.010 (Classe de 4 anys)
Com treballem per projectes ( ara estem amb els avions) tota la qüestió de les fruites i altres coses de la tardor venen de la mà del que van portant els infants a la classe.
Els xiquets i xiquetes poden portar fruites i compartir-les amb els companys. Es deixen al fruiter i poden menjar-les a l'hora d'esmorzar i berenar.
De tant en tant fem activitats com aquesta. Com avuí teniem un taller d'experimentació amb l'aigua, hem aprofitat les mandarines de Maria.
Primer un poc de matemàtica:
Cuantes hi han?
-Moltes.
Les comptem:
- 20.
Hi ha una per cadascú?
-Ho comprovem.
Falten 5.
Jorge diu que demà en portarà més,per tindre mandarines per a tots els xiquets de la classe.
Fem l' experiment de flotació.
Necessitem:
4 pots, aigua i 4 mandarines.
Posar diferents quantitats d'aigua. Marquem el pot.
Maria ompli els pots.
Comprovem si suren o s'esfonsen i com puja el nivell de l'aigua.
Ho dibuixen.
Després alguns infants tenen més gana d'experimentar i afegeixen a l'aigua sal, sucre ...
Comproven si suren més o s' esfonsen totes.
Amb la sal suren i amb el sucre s'esfonsen.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)