Sovint, als tallers d´art utilitzem tot allò que hem anat recollint i guardant al racó de les butxaques.
També guardem les restes de materials quotidians que utilitzem a l´aula i el guix és una de les coses que guardem i després utilitzem per pintar.
( Avantatges i ??? ) Tot no és TIC
Què passaria si... ?
Aquesta és una experiència on hem fet servir aquestos materials.
Tot va començar quan Nahuel, Almudena i Ana varen portar informació al voltant de Goya i Velázquez per als tallers dels pintors. En parlar al voltant de la pintura que feien servir, va sorgir el tema de la elaboració de les pròpies pintures.
Els propose que podriem fabricar pintures a partir dels materials que tenim a l´aula, com per exemple el guix.
Després de parlar al voltant dels colors primaris : blau cyan, magenta i groc, del blanc i el negre per fer les tonalitats més fosques o clares d´un mateix color, ens hem posat en marxa.
Utilitzarem les restes de guix per fer la pols de colors i quan tingam suficient prepararem la pintura.
Van preparant la pols per torns, al racó.
Després preparem la pintura amb la pols de guix :
Tenim la fórmula :
1 cullerada de sucre
2 culerades de goma aràbiga
2 cullerades d´aigua destilada
2 cullerades de guix ( del color que vulguin fer, també fan barreges)
Aquesta és una experiència on hem fet servir aquestos materials.
Tot va començar quan Nahuel, Almudena i Ana varen portar informació al voltant de Goya i Velázquez per als tallers dels pintors. En parlar al voltant de la pintura que feien servir, va sorgir el tema de la elaboració de les pròpies pintures.
Els propose que podriem fabricar pintures a partir dels materials que tenim a l´aula, com per exemple el guix.
Després de parlar al voltant dels colors primaris : blau cyan, magenta i groc, del blanc i el negre per fer les tonalitats més fosques o clares d´un mateix color, ens hem posat en marxa.
Utilitzarem les restes de guix per fer la pols de colors i quan tingam suficient prepararem la pintura.
Van preparant la pols per torns, al racó.
Després preparem la pintura amb la pols de guix :
Tenim la fórmula :
1 cullerada de sucre
2 culerades de goma aràbiga
2 cullerades d´aigua destilada
2 cullerades de guix ( del color que vulguin fer, també fan barreges)
Ja tenim la pintura preparada i ara tenim que veure com la volem utilitzar.
Aquest taller ha coincidit amb la eixida per veure l´exposició d´un pintor de Gandia a la Sala “Coll Alas”
Anem a veure l´exposició “ A Divinis"Després de la visita, comentem en una assemblea tot el que hem vist a l´exposició. L´obra que més els ha cridat l´atenció ha estat la de “ Calaix de Sastre”, on l´artista ha fet una composició amb coses que havia recollit i guardat al llarg dels anys.
Aquest taller ha coincidit amb la eixida per veure l´exposició d´un pintor de Gandia a la Sala “Coll Alas”
Anem a veure l´exposició “ A Divinis"Després de la visita, comentem en una assemblea tot el que hem vist a l´exposició. L´obra que més els ha cridat l´atenció ha estat la de “ Calaix de Sastre”, on l´artista ha fet una composició amb coses que havia recollit i guardat al llarg dels anys.
Records de la seua infància. ( Que es poden tocar)
Propose un taller: fer un obra col.lectiva amb tot el que tenim al racó de les butxaques, i amb els pigments que han fet amb guix.
Com és un obra col.lectiva i al mateix temps tenim que tindre en compte el que vol fer cadascú, decidim que faran amb un format petit la seua obra.
Propose un taller: fer un obra col.lectiva amb tot el que tenim al racó de les butxaques, i amb els pigments que han fet amb guix.
Com és un obra col.lectiva i al mateix temps tenim que tindre en compte el que vol fer cadascú, decidim que faran amb un format petit la seua obra.
Aprofitem les restes de cartrò pluma com a suport. Faig uns quadrats de la mateixa mida i cadascú va fent la seua composició que formarà part d´un tot. Mentre fan les activitats al taller d´art trien una música per escoltar. Han triat la banda sonora de “Los niños del coro” que ha portat Alejandro.
Trien el que més els agrada dels materials que hi ha al racó.
Després cadascú dibuixa el que ha fet i posa el títol a la seua obra i cada infant ho explica als companys un cop estan totes acabades, en una assemblea.
Aquest és un resum d´una activitat que es va desenvolupar al llarg d´un mes.
Tots els llenguatges han estat presents.
Tots els llenguatges han estat presents.
5 ANYS
2 comentaris:
Quina activitat més globalitzada Dolors, ens ha agradat molt!
Tens un regalet al nostre bloc, passat-'hi quan puguis!
Una abraçada.
Gràcies.
Una abraçada
Publica un comentari a l'entrada